سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 ویتامین و مکمل ضروری برای کاهش چربی

کاهش وزن چالش برانگیز است. اما با استراتژی مکمل، برنامه تغذیه و برنامه تمرینی مناسب، می توانید ظاهر، احساس و عملکرد خود را تغییر دهید.
بیایید با آن روبرو شویم - کاهش وزن سخت است. شما باید به طور مداوم تمرین کنید، هوشمندانه غذا بخورید و از تمام وسوسه های خوردن غذایی که می دانید نباید انجام دهید، دوری کنید.
هر کسی که یک برنامه کاهش وزن را شروع می کند باید دو چیز را بداند - چالش برانگیز خواهد بود، اما وقتی به آن هدف رسیدید ارزش هر ثانیه را دارد.
چالش برانگیز بودن این موضوع به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دنبال جدیدترین و بهترین مکمل‌ها هستند تا مسیری را که در حال سفر هستند کمی آسان‌تر کنند. اگر در مورد بازی های ویدیویی صحبت می کردیم، مکمل ها کد تقلبی هستند که به شما کمک می کند برنده شوید.
حتما قبل از استفاده از هر دارو و مکمل با پزشک متخصص مشورت کنید ، این مقاله فقط جنبه آموزشی دارد.
کدهای تقلب سرگرم کننده هستند و مکمل ها می توانند مفید باشند. با این حال، اگر می‌خواهید پول نقدی را که به سختی به دست آورده‌اید خرج کنید، باید بدانید چه ویتامین‌ها یا مکمل‌هایی بهترین هستند تا به شما کمک کنند تا آرزوهای تناسب اندام خود را به واقعیت جدید تبدیل کنید.
این شش مکمل می‌توانند دارایی‌های بسیار خوبی برای شما باشند. می توانید انتخاب کنید که یک زوج به کابینت خود اضافه کنید یا روی همه آنها سرمایه گذاری کنید. فقط مطمئن شوید که قبل از اینکه آنها را به برنامه خود اضافه کنید، در مورد آنها با پزشک خود صحبت کنید.
سخنی در مورد تغذیه
در اینجا یک واقعیت دیگر وجود دارد که قبل از انجام یا خرید هر چیزی باید پذیرفته شود. هیچ مکملی قدرت یا توانایی غلبه بر برنامه غذایی بد یا کمبود آن را ندارد.
تغذیه پایه و اساس هر برنامه تناسب اندام است و هر چه زودتر یک برنامه صحیح برای خود اعمال کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت. خوشبختانه برای شما، M&S یک راهنمای کاهش چربی عالی دارد که می تواند به شما در ایجاد بهترین استراتژی برای خود و اهدافتان کمک کند.
خب! حالا بیایید درباره مکمل ها صحبت کنیم.
کافئین
کافئین اولین چیزی است که وقتی مردم به مکمل‌هایی برای کاهش چربی فکر می‌کنند به ذهن می‌رسد، پس بیایید آن را کنار بگذاریم.
مردم مصرف کافئین را دوست دارند زیرا متوجه افزایش انرژی می‌شوند، که احساس می‌کنند به آنها کمک می‌کند تمرین‌های پربارتر، روزهای کاری یا افزایش خلق و خوی داشته باشند. اما آیا واقعا می تواند در مورد کاهش چربی کمک کند؟
پاسخ کوتاه بله است، اما جزئیات مهم است.
یک مطالعه در سال 2021 اثرات کافئین را بر حداکثر سرعت اکسیداسیون چربی (MFO) و ظرفیت هوازی آزمایش کرد. یک مرد 220 پوندی به عنوان 100 کیلوگرم ثبت می شد، بنابراین 300 میلی گرم کافئین به او داده شد.
نتایج نشان داد که کافئین بدون در نظر گرفتن زمان مصرف آن تأثیر مثبتی بر MFO و همچنین شدت ورزش و جذب اکسیژن دارد.
کلسیم و ویتامین D
ما این دو مکمل را با هم جفت می کنیم، زیرا آنها یک تیم برچسب عالی برای کاهش وزن هستند.
یک کارآزمایی کنترل‌شده در سال 2010 نشان داد که مصرف بیشتر کلسیم و ویتامین D تأثیر مثبتی بر کاهش وزن ناشی از رژیم غذایی در طول شش ماه دارد.
می‌توانید این ترکیب معدنی و ویتامین را به‌عنوان دو مکمل مختلف مصرف کنید، یا می‌توانید از میانبر استفاده کنید و یک مولتی ویتامین بخرید.
مولتی ویتامین ها راهی عالی برای اطمینان از داشتن تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز به عنوان یک فرد فعال هستند. برخی از رژیم‌های غذایی همه پایه‌ها را پوشش نمی‌دهند، بنابراین مولتی می‌تواند یک عنصر اصلی در هر برنامه مکملی باشد.
اسید لینولئیک مزدوج (CLA)
لازم نیست همه مکمل ها در باشگاه به شما کمک کنند. برخی از آنها می توانند سر میز شام مفید باشند. اینجاست که CLA وارد عمل می شود. نام بازی برای کاهش وزن دریافت کالری کمتری نسبت به میزان مصرف شما است.
ثابت شده است که CLA بر اشتها تأثیر می گذارد، که می تواند به شما در محدود کردن تعداد کالری دریافتی کمک کند. در یک مطالعه، 54 نفر در یک کارآزمایی 13 هفته‌ای شرکت کردند که شامل برخی افراد 1.8 یا 3.6 گرم CLA در روز بود. به دیگران دارونما داده شد.3
افرادی که CLA دریافت کردند، گزارش دادند که زودتر احساس سیری کردند و احساس گرسنگی در طول مطالعه کاهش یافت.
مکمل CLA در اول صبح می تواند شما را برای یک روز موفق از تغذیه سالم آماده کند، که می تواند بلیطی برای رسیدن به اهداف کاهش وزن شما باشد.
پروبیوتیک ها
از نظر فنی، پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که چندان جذاب نیستند. با این حال، آنها می توانند یک دارایی عالی برای سفر کاهش وزن شما باشند.
باکتری های خوب و بد در روده شما وجود دارد. وقتی باکتری های بد بیشتر باشند، به دلیل افزایش هورمون ها، اشتهای شما افزایش می یابد.
باکتری های موجود در پروبیوتیک ها می توانند به حفظ تعادل مثبت بین باکتری های خوب و بد کمک کنند، که به شما کمک می کند اشتهای خود را تنظیم کنید.
بررسی کارآزمایی‌های بالینی که در سال 2020 منتشر شد، تأیید کرد که مصرف پروبیوتیک تأثیر تعدیل‌کننده‌ای بر وزن بدن و همچنین شاخص حجم بدن (BMI) دارد.
علاوه بر این، پیشرفت با استفاده منظم از پروبیوتیک ها در طولانی مدت بهبود یافت. بنابراین، پاسخ اولیه ممکن است چندان چشمگیر نباشد، اما نتایج در درازمدت می‌توانند خودشان صحبت کنند.
یوهیمبین
بله، این مکمل با جنبه دیگری از سلامت مردان مرتبط است، اما این فقط یک پونی یک ترفند نیست.
یوهیمبین درختی است که بومی آفریقا است و از پوست آن به عنوان یک ماده مخدر استفاده می‌شده است. با این حال، در مورد کاهش چربی می تواند به ورزشکاران مبتدی و پیشرفته به طور یکسان خدمت کند.
مصرف کمتر از 20 میلی گرم یوهیمبین در روز به کاهش چربی در بازیکنان نخبه فوتبال کمک می کند.
این هیچ تاثیری بر حجم عضلانی نداشت، اما اگر می‌خواهید ماهیچه‌ای را که قبلاً دارید به نمایش بگذارید، ممکن است بخواهید دفعه بعد که سفارش دادید، یوهیمبین را به سبد خرید اضافه کنید.
نتیجه
کاهش وزن و رسیدن به اندام عالی یک کار چالش برانگیز است، اما ممکن است.
با برنامه تمرینی مناسب، برنامه غذایی صحیح، تمرکز بر ریکاوری و استراتژی مکمل مناسب، می‌توانید نه تنها در کوتاه‌مدت، بلکه برای سال‌های آینده، ظاهر، احساس و عملکرد خود را تغییر دهید.
نکته کلیدی این است که باهوش و سازگار باشید.
یادگیری تا جایی که می توانید در مورد آنچه در بدن خود می گذارید برای رسیدن به حداکثر پتانسیل بسیار مهم است. این مکمل ها می توانند به صرفه جویی در زمان و تلاش بسیار کمک کنند، تا زمانی که مایل به انجام کار باشید.
برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر به باشگاه بدنسازی یوجیم مراجعه کنید.
منابع : 
  1. Ramírez-Maldonado, M., Jurado-Fasoli, L., del Coso, J. et al. Caffeine increases maximal fat oxidation during a graded exercise test: is there a diurnal variation?. J Int Soc Sports Nutr 18, 5 (2021). 
  2. Shahar, Danit R et al. “Dairy calcium intake, serum vitamin D, and successful weight loss.” The American journal of clinical nutrition vol. 92,5 (2010): 1017-22.
  3. Kamphuis, M M J W et al. “Effect of conjugated linoleic acid supplementation after weight loss on appetite and food intake in overweight subjects.” European journal of clinical nutrition vol. 57,10 (2003): 1268-74.
  4. Wici?ski M, G?balski J, Go??biewski J, Malinowski B. Probiotics for the Treatment of Overweight and Obesity in Humans-A Review of Clinical Trials. Microorganisms. 2020;8(8):1148. Published 2020 Jul 29.
  5. Ostojic, Sergej M. “Yohimbine: the effects on body composition and exercise performance in soccer players.” Research in sports medicine (Print) vol. 14,4 (2006): 289-99.